Skip to content

Begurulva

Autó- és kütyümustra podcast

  • Kezdőlap
  • Hirek
  • Előzetes
  • Podcast
  • Spotify
  • Tipi-tapi
  • Youtube/tik-tok
  • Ki van a márka mögött
  • Toggle search form

Szavak helyett… Magyarázat az automatikus vészfékezésről

Posted on 2023.02.02.2023.02.02. By Begurulva Podcaster Nincs hozzászólás a(z) Szavak helyett… Magyarázat az automatikus vészfékezésről bejegyzéshez

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Mi az automatikus vészfékezés ( AEB )? Elmagyarázzuk, mit csinál és hogyan működik.

Valószínűleg arra gondolhat, amikor a fékek korábbi ütése nagy változást hozott volna. Egy másodperc vagy néhány láb osztva a szokásos hajtást fejfájdalommá változtathatja — vagy még rosszabb. Akár elkerülhetetlen körülmények, akár pillanatnyi fókuszcsökkenés következtében, ütközések történnek. Ennek megváltoztatásához az automatikus vészfékezés ( AEB ) elterjed minden járműszegmens.

Mi Az Automatikus Vészfékezés?

Az automatikus vészfékezés aktív biztonsági rendszer amely aktiválja az autó fékeit, ha potenciális ütközést észlelnek. Ahogy a neve is sugallja, automatikusan működik, anélkül, hogy a vezető valóban megérintette a fékpedált. Növeli a fékezőerőt is, ha a vezető fékeket hajt be, de nem elég az ütközés megakadályozásához. Minden AEB rendszer észleli a járműveket, és sokan érzékelik a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Az AEB célja az ütközések enyhítése fékezés megkezdésével, amikor veszélyes körülmények merülnek fel, vagy ha a vezető nem fékezi eléggé.

Mi Figyelmezteti Az Előre Ütközést?

Autója, amely hirtelen megáll, önmagában megdöbbentő lehet. Mint ilyen, az AEB-vel általában párosul előre ütközés figyelmeztetés ( FCW ). Az FCW-t gyakran hang, látható jel vagy tapintható visszacsatolás jelzi. A legtöbb járműben az FCW egy pillanattal aktiválja az AEB előtt. Ez lehetővé teszi a járművezető számára, hogy az ütközés küszöbön áll, és lehetőséget ad számukra a fékekre való reagálásra és a préselésre. Ha nem tesznek elegendő intézkedést, akkor az AEB beavatkozik. Érdemes megjegyezni: Néhány járműbe tartozik az FCW, de az AEB nem.

Mi A Fordított Automatikus Vészfékezés?

Szeretné valaha, hogy parkolás közben lehetetlen lenne a dolgokba fordulni? A fordított automatikus fékezés valósággá teszi. Ez a rendszer rögzíti a fékeket, amikor hátsó ütközést észlelnek, legyen az parkoló autóval, garázsfallal vagy más akadálytal. A fordított automatikus fékezés inkább kényelem, mint biztonsági javítás; segít elkerülni az alacsony sebességű parkolási ütések által okozott károkat. Egyes autók kombinálják a hátsó kereszteződés figyelmeztetésével, amely észleli a hátrameneti járműveket, amikor hátramenet. Ha nem megfelelően kalibrálják, akkor a fordított automatikus vészfékező rendszer is gondot okozhat párhuzamos parkoláskor, ha túl érzékeny.

Hogyan Működik Az Automatikus Vészfékezés?

Hogyan tudja az AEB pontosan, mikor kell ütni a dugókat? Néhány jármű használjon radarérzékelőket, amelyek az első rácsba, a lökhárítóba vagy a szellőzőnyílásokba vannak felszerelve. Mások a kamerákra támaszkodnak, amelyeket általában a szélvédőbe helyeznek a visszapillantó tükör mögött. Egyesek mindkettőt használják. Bármi legyen is az észlelési módszer, a szoftver folyamatosan kiszámítja az ütközési potenciált az érzékelő adatai alapján. Ha a meghatározott paraméterek teljesülnek, a szoftver elindítja az FCW-t és az AEB-t.

Működik-E Az Automatikus Vészfékezés A Gyalogosok Számára?

Egyes AEB rendszerek csak járművekhez működnek, de nem gyalogosok számára. Ez egyre ritkább, mivel a technológia javul, és az érzékelők egyre finomabban vannak beállítva, hogy értelmezzék az esetleges akadályokat. Az IIHS most teszteli az AEB rendszereket a járművek közötti teljesítmény szempontjából, valamint jármű-gyalogos előadás felnőtteknek és gyermekeknek. Ne feledje, hogy az AEB-vel felszerelt autót nem feltétlenül kell a gyalogosok fékezésére programozni; csak más járművek észlelésére képes.

Tudjon meg többet az IIHS biztonsági besorolásáról itt.

Automatikus Vészfékezés: Előnyök És Hátrányok

Az AEB-nek nyilvánvaló előnye van: elkerüli az autóbalesetet vagy csökkenti az ütés súlyosságát egy elkerülhetetlennél. Van azonban néhány AEB hátrány, amelyet figyelembe kell venni. Az egyik hiba lehetséges. A hamis pozitív feleslegesen becsapódhat a fékekbe, indokolatlan pánikot okozva, és növelve annak lehetőségét, hogy a hátsó ütközés a mögötted lévő sofőrrel történjen. Ezzel szemben, hiba egy AEB rendszerben észrevétlenül maradhat, és azt okozhatja, hogy nem működik abban a pillanatban, amikor szükséges. Egy másik vitatható AEB-konferencia az, hogy ez a járművezetőket önelégültségre engedheti. Ha tudják, hogy autójuk automatikusan leáll, miért zavarja a figyelmet olyan szorosan? Az biztos, hogy ezek kívülálló forgatókönyvek, amelyek nem kérdőjelezhetik meg az AEB átfogó előnyeit.

Kikapcsolhatja Az Automatikus Vészfékezést?

Egyes járművezetők inkább teljes ellenőrzés alatt állnak. Az aktív biztonsági és járművezető-segédrendszerekkel, például az AEB-vel felszerelt járművek többsége lehetővé teszi azok kikapcsolását. Egyesek lehetővé teszik bizonyos fokú személyre szabást, például megváltoztatják, mennyire érzékeny az AEB, mikor és hogyan aktiválja az FCW, vagy milyen messzire néz ki az akadályok. Mások mindig bekapcsolják és készen állnak a válaszadásra, csak arra az esetre, ha a sofőr nem.

Érdemes-E Az Automatikus Vészfékezés?

Ha fontos a költséges vagy veszélyes autóbalesetek elkerülése, akkor az AEB-nek is kell lennie. Fontos tulajdonság, amelyet még a leginkább beállított illesztőprogramok is értékelni tudnak. Ez hasznos biztonsági mentés kiszámíthatatlan forgalmi körülmények között. Egyes autógyártók külön díjat számítanak fel az AEB-ért, de úgy tűnik, hogy a költsége megéri a pénzügyi vagy jóléti kiadásokkal szemben, amelyeket egy összeomlás okozhat. A jó hír az, hogy az AEB válik szabványos felszerelés egyre több járműre.

Valóban Működik Az Automatikus Vészfékezés?

Minden autógyártó most kínál valamilyen AEB-rendszert, de egyik sem utal arra, hogy helyettesíti a kormánynál fennmaradó riasztást. A technológia nem fejlett ahhoz, hogy minden lehetséges hatást felismerjen és enyhítsen. Mindazonáltal bebizonyosodott, hogy jelentős biztonsági előny — Az AEB-t az IIHS és az NHTSA ajánlja. Amíg a teljesen autonóm járművek meg nem érkeznek, nem helyettesítheti a teljes figyelmet az előttünk álló útra. De az AEB valóban működik azokban a pillanatokban, amikor egy másodperc vagy néhány láb elválasztja a különbséget.

Melyek A Különböző Automatikus Vészfékező Rendszerek?

Egyes autógyártók az AEB-t saját védjegyeikkel látják el. Ne hagyja, hogy a marketing megzavarjon; bár néha különböző címek hivatkoznak rá, az AEB lényegében azonos funkcióval és céllal rendelkezik minden járműben. Itt vannak a leggyakoribb AEB rendszerek, ahogyan a gyártóik hívják:

  • Acura: Ütközéscsökkentő fékrendszer ( CMBS ); az AcuraWatch biztonsági csomag része
  • Alfa Romeo: Teljes sebességű előre ütközés figyelmeztetés Plus
  • Audi: Audi Pre Sense Front vagy Audi Pre Sense City
  • BMW: Elülső ütközés figyelmeztetése a városi ütközés mérséklésével; az aktív vezetési asszisztens vagy az aktív őr biztonsági lakosztályának része
  • Buick: automatikus vészfékezés vagy továbbfejlesztett automatikus vészfékezés
  • Cadillac: automatikus vészfékezés vagy fokozott automatikus vészfékezés
  • Chevrolet: automatikus vészfékezés vagy fokozott automatikus vészfékezés
  • Chrysler: Teljes sebességű előre ütközés figyelmeztetés aktív fékezéssel
  • Dodge: Teljes sebességű előre ütközés figyelmeztetés aktív fékezéssel
  • Fiat: Teljes sebességű előre ütközés figyelmeztetés aktív fékezéssel
  • Ford: ütközés előtti segédprogram automatikus vészfékezéssel; a Ford Co-Pilot360 biztonsági csomag része
  • Genesis: Előre ütközés-elkerülési segéd
  • GMC: automatikus vészfékezés vagy fokozott automatikus vészfékezés
  • Honda: Ütközéscsökkentő fékrendszer ( CMBS ); a Honda Sensing biztonsági csomag része
  • Hyundai: Előre ütközés-elkerülési segéd
  • Infiniti: Prediktív ütközés figyelmeztetés és előre vészfékezés
  • Jaguar: vészfékezés
  • Jeep: Teljes sebességű előre ütközés figyelmeztetés aktív fékezéssel
  • Kia: automatikus vészfékezés és figyelmeztetés vagy előre ütközés-elkerülési segéd; a Kia Drive Wise biztonsági csomag része
  • Land Rover: vészfékezés
  • Lexus: ütközés előtti rendszer automatikus vészfékkel; a Lexus biztonsági rendszer része +
  • Lincoln: Ütközés előtti segédprogram automatikus vészfékezéssel; a Lincoln Co-Pilot360 biztonsági csomag része
  • Maserati: Autonóm vészfékezés
  • Mazda: Intelligens fék támogatás; az I-Activsense része
  • Mercedes-Benz: Aktív féksegéd
  • Mini: automatikus vészfékezés; az aktív vezetési asszisztens része
  • Mitsubishi: Előre ütközés enyhítése
  • Nissan: automatikus vészfékezés; a Nissan Safety Shield 360 része
  • Porsche: Porsche Active Safe
  • Ram: Előre ütközés figyelmeztetés aktív fékezéssel
  • Subaru: Ütközés előtti fékezés; a Eyesight biztonsági csomag része
  • Tesla: Ütközési figyelmeztetés vészfékezéssel
  • Toyota: ütközés előtti rendszer; a Toyota Safety Sense része ( TSS )
  • Volkswagen: Első asszisztens
  • Volvo: Városi biztonsági ütközés elkerülési technológiája
Szavak helyett… Sávelhagyás figyelmeztetés vs. sávtartó asszisztens

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Hirek Tags:AEB, automatikus vészfékezés, vészfék, vészfékezés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Unisex podcast
Next Post: Anita és Sanyi a Renault Trafic Spaceclass modellel ismerkedett

Kapcsolódó anyagok

  • A jövőről (is) beszélgettünk Bessenyey Zolival Hirek
  • Szóljon a “dal” – Ezúttal a nagy kedvenc Suzuki Vitaráról Hirek
  • Mesélünk az Ulanzi VL61 RGB-ről is Előzetes
  • SsangYong Rexton & G-Shock GBD-H1000 Előzetes
  • Springer klub Előzetes
  • Podcastokban gazdag boldog 2022-t mindenkinek! Hirek

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új ingyenes applikáció segíti az autósokat
  • A BMW M divízió már 25 éve szállítja a MotoGP™ hivatalos biztonsági autóját
  • Portugáliában kezdődik a MotoGP új korszaka
  • Közelíti a havi kétszázezres utazásszámot a vasútvillamos forgalma
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Hello plug-in hibrid Kia Niro Előzetes
  • A podcastok között igen bénácska videókkal is próbálkozunk Előzetes
  • Casio G-Shock GA-110SLC-9AER Hirek
  • Cool issza ti(k)tok Előzetes
  • Röviden a Mio MiVue C560 menetrögzítő kameráról (is) Hirek
  • Okosizzóról makog a videóban Előzetes
  • Karvai Sanyi megleste a Toyota Yaris Cross tesztautót is Előzetes
  • Mesélünk az Ulanzi VL61 RGB-ről is Előzetes

Copyright © 2023 Begurulva.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT