Három év után megújul a Toyota Corolla Cross

Jelentős műszaki és esztétikai fejlesztésekkel folytatja pályafutását a Corolla modellcsalád magas építésű tagja, amely idén ősztől a vadonatúj GR Sport kivitelben is elérhető lesz.
Európában 2022 októbere óta kapható a Corolla Cross, a Toyota tágas alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Az azóta megújult C-HR és a RAV4 közé besorolt crossover most átfogó modellfrissítésen esett át, amely a modernebb megjelenés mellett kényelmesebb utazási élményt is ígér.
A méhsejtmintázatú hűtőmaszk nem csak fiatalosabb, de a motor hűtését is elősegíti. A magasabb felszereltségű kivitelek adaptív távolsági világítással gazdagodnak, a lámpatestekbe integrált LED-es karakterfény jellegzetes megjelenést kölcsönöz az autónak. A hátsó lámpatestek buráját áramlástanilag optimalizált idomokkal egészítették ki, a szárnyacskák javítják az egyenesfutást, ráadásul a légáramlatok elsimításával a szélzajt is mérséklik. Az autó farán, a márkalogó alatt a típus neve díszíti a felületet.
Az utastérben új a váltógomb, a megnövelt középkonzolon telefontároló helyet, módosított pohártartókat és eltolható tárolódobozt találunk. Magától értetődő a vezeték nélküli telefontöltő, valamint az okostelefon-integráció. Ezen a téren eddig előnyt élvezett az Apple CarPlay, mostantól viszont az Android Auto funkció is gyorsabban tölt, zökkenőmentesebben kapcsolódik.
Alapfelszerelés a 10,5 colos infotainment érintőképernyő, valamint a 12,3 colos digitális műszeregység; a felsőbb kiviteli szinteken fűthető kormánykerék és ülések, valamint feljavított hangulatvilágítás teszi élvezetesebbé az utazást. A lényeg mégsem ez, hanem a csendesebb beltér, amit a tetőlemeznél és az utastér hátsó szellőztető rendszerénél alkalmazott, hatékonyabb zaj- és rezgéscsillapítási megoldásokkal ért el a gyár. A műszerfal a felsőbb szinteken háromrétegű zajszigetelést kap.
A kétféle hibrid hajtáslánc bevezetésekor a legmodernebb volt a Toyota kínálatában, és most sem látta indokoltnak a gyár, hogy módosítsa azokat. Ugyanakkor az összkerékhajtású kiviteleken megjelenik a téli járműhasználatot támogató Snow Extra üzemmód, amely kifejezetten behavazott útfelületen teszi biztonságosabbá, kezelhetőbbé az autót.












A másik nagy újdonság, hogy a modell történetében először GR Sport kivitelben is rendelhetővé válik a praktikus crossover. A 18 helyett 19 colos keréktárcsák feketék, akárcsak a teljesen átrajzolt, részben a GR Yaris agresszív idomát idéző hűtőmaszk, valamint a motorházfedél belépő élére költöztetett márkalogó.
A GR Sport egyedi felszereltségéhez egy exkluzív karosszériaszín: a kontrasztos tetővel párosított viharszürke fényezés is hozzátartozik. A szintetikus nyersbőrbe húzott üléseket GR logók és piros öltések díszítik.
A felfüggesztést 10 mm-rel leültették, és ugyanúgy sportosabbra hangolták, mint a kormányművet. A dinamikus vezetési élményt a kormány mögé szerelt váltófülek erősítik. A GR Sport kivitel újdonsága a Sport üzemmód, amely megemeli az alapjáratot, így jobb gázreakciókat biztosít, gázelvételkor pedig erőteljesebb a fékhatás. Az alapmodellnél frissen bevezetett Snow Extra üzemmód itt is rendelkezésre áll.
A kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkciókat magában foglaló Toyota T-Mate rendszer vezeték nélküli frissítések formájában folyamatosan okosítható.
A megújult Corolla Cross 2025 nyarán érkezik a Toyota európai márkakeresedéseibe, a Corolla Cross GR Sport ősszel csatlakozik a többi modellváltozathoz.
Fotók: Toyota