Hamarosan érkezik a steer by wire kormányzást, nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést kínáló új Lexus RZ

A továbbfejlesztett Lexus DIRECT4 hajtásvezérlés
Az RZ BEV-rendszerének megújítása mellett a Lexus átdolgozta a DIRECT4 technológiát is, amely a Lexus egyedi rendszere, és amely az összkerékhajtású modellek vonóerő- és stabilitási teljesítményét javítja.
Induláskor és egyenes vonalú gyorsításkor az első-hátsó erőelosztás 60:40 és 0:100 között szabályozható, hogy elnyomja a billenést és közvetlen gyorsulási érzetet eredményezzen. Kanyarodás közben a jármű sebességétől és a kormányzás szögétől függően 80:20 és 0:100 között osztja el a rendszer optimális arányban az erőt, hogy a vezetési körülményekhez igazodjon.
Bekanyarodáskor több erő jut az első tengelyre a kifinomult kanyarodás érdekében. Kanyarból való kilépéskor a nyomatékelosztás az egyes kerekekre ható terhelésnek megfelelően történik, hogy a jármű egyensúlyban maradjon és egyenletes gyorsulást tegyen lehetővé. Az eredmény pedig élvezetes kanyarvétel és pontos vonalvezetés.
A Lexus Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) alkalmazása hozzájárul az egyenletesebb, kényelmesebb vezethetőséghez, valamint a fokozott menetstabilitáshoz és a vészhelyzetek elkerüléséhez.
A Lexus Driving Signature megvalósítása
A Lexus küldetése, hogy kínálatának minden modellje megvalósítsa a Lexus Driving Signature filozófiát, azaz egységes vezetési élményt nyújtson, amelyben a vezető mindig kényelmesen érezheti magát, magabiztos lehet és magánál tudhatja az irányítást. A megújult RZ esetében alkalmazott stratégiai intézkedések megerősítik ezt az élményt.
A szerkezeti merevséget a hűtőtartón végzett fejlesztésekkel és a hátsó merevítőelemek hozzáadásával növelték. Ez segít csökkenteni a helyi torziós deformációkat, ami viszont hozzájárul a tiszta és lineáris kormányreakciókhoz.
A felfüggesztés az első és a hátsó lengéscsillapítók és rugók finom beállításával segíti a dinamikus teljesítményt, a stabilitást és a menetkomfortot.
A csendességre és kényelemre való törekvés
A Lexus BEV-k egyik legfontosabb tulajdonsága a kivételes csend az utastérben, és a megújult RZ esetében a Lexus további funkciókkal, hangszigetelő és hangelnyelő intézkedésekkel lépett tovább. Ezek közé tartozik a hátsó ülések alatti új padlóhangtompító és a több helyen is fokozott hangszigetelés. Az út- és szélzajok kezelése érdekében hangszigetelést vezettek be a kalaptartó, a hátsó ajtók kárpitjai és a csomagtér esetében. A rezgések még hatásosabb elnyomása érdekében is történtek intézkedések.
Új technikák az utastérben
A Lexus megalkotta az első olyan utastér-kárpitot, amely Ultrasuede anyagra lézerrel megmunkált grafikát alkalmaz. A fenntartható, 30 százalékban növényi eredetű anyagokból készült Ultrasuede ajtókárpit új szintre emeli a luxust.
Egy másik újdonság, hogy a több színeben is elérhető hangulatvilágítás új, dinamikus árnyékhatásokat vonultat fel. Ez változó mintázatokat hoz létre, amelyek az idő múlását idézik, elősegítve az érzelmi kötődést és a kényelmet az autóban. A panorámatető új, sötétítő funkciója segít abban, hogy az utastérben a napsütéses időben is kényelmes legyen az utazás. A tükröződések csökkentésével lehetővé vált az elhomályosítható tető és az elektronikus visszapillantó tükör egyidejű használata.
AZ ÚJ RZ 550e F SPORT
A megújult RZ bemutatkozásával először jelenik meg a kínálatban egy F SPORT kivitel, amely sportosabb stílus és utastér mellett még izgalmasabb vezetési élményt kínál az ügyfeleknek.
Az 550e F SPORT a legerősebb RZ, amelynek csúcsteljesítménye 408 lóerő (300 kW). Annak érdekében, hogy ez a nagyobb teljesítmény a vezetési élményben is megmutatkozzon, a felfüggesztést a lengéscsillapító és a rugó beállításainak megváltoztatásával újrahangolták.
Az F SPORT változatban jelenik meg a Lexus történetében először alkalmazott Interactive Manual Drive megoldás, amely mélyebb interakciót biztosít a vezető és az autó között, lehetővé téve, hogy a teljesítményt váltófülekkel szabályozza, mintha manuálisan kapcsolgatná a sebességi fokozatokat. A váltófülek használatát valós idejű visszajelzés kíséri a gázpedálon keresztül, valamint hangok és vizuális elemek is hozzájárulnak a megfelelő érzet kialakításához, amely szorosabb kapcsolatot teremt ember és gép között.
A rendszer úgy van programozva, hogy egy nyolcfokozatú sebességváltót kap a vezető. A virtuális erőforrás nyomatékát a gázpedál pozíciója és a jármű sebessége alapján számítják ki, majd megszorozzák a kiválasztott virtuális sebességfokozat áttételével. Az élmény fokozása érdekében a Lexus lemásolta a motorhangokat, és a rendszer fordulatszám-limitert is alkalmaz, így a vezető érzékeli a sebességváltások időzítését és a jármű állapotában bekövetkező változásokat.
Hogy a vezetőnek segítsen tökéletesíteni a váltás időzítését, a műszerfalon egy váltásvezérlő mutató jelzi a jármű állapotát.
Az erőteljes külső formavilág hozzájárul az RZ 550e F SPORT aerodinamikai teljesítményéhez, valamint merész vizuális megjelenést biztosít. A funkcióvezérelt részletek közé tartoznak az első alsó lökhárító díszlécek, a fék hűtésére szolgáló légebömlők, az első és hátsó légterelők és a hátsó lökhárító. A 20 colos aero-design keréktárcsák könnyűfém alapot és aerodinamikus műgyanta borítást kaptak. Ezek amellett, hogy a légáramlás kisimításával javítják az energiahatékonyságot, súlyt is megtakarítanak.
Az F SPORT modell egy exkluzív új külső színben, a Neutrino szürkében is elérhető lesz. Ez egy kemény, szolid, fémes fényű árnyalat, amely erős kontrasztot alkot az autó fekete stíluselemeivel.
Az F SPORT hangulatnak szentelt belső tér fekete és sötétszürke színű, kék öltésekkel. Ezt az összeállítást a BEV-kre jellemző erőteljes vezetési élmény ihlette. Az egyedi utastérhez tartozik egy Microgeometric mintázatú díszbetét is.
Az első ülések integrált habosítási módszerrel készültek, hogy kiváló testtartást biztosítsanak. Mindemellett olyan izgalmas részletek várják még a vásárlókat, mint az F SPORT küszöbborítások és kormánykerék, valamint az alumínium pedálkészlet.