DS N°4

N°4 HYBRID: 145 LE a hatékonyság érdekében

A 145 lóerős N°4 HYBRID egy 1,2 literes turbófeltöltős háromhengeres benzinmotort kombinál egy 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotorral, amely közvetlenül a hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltóba van integrálva.

Ezzel az optimalizált hibrid rendszerrel a N°4 HYBRID a forgalmi viszonyoktól és a vezetési stílustól függően akár a menetidő 50%-ában is teljesen elektromosan haladhat városi használat során. Önmagát tölti, és energiát nyer vissza a lassítási és fékezési fázis során.

30 Nm-es nyomatékával ez a hajtáslánc elsőrangú teljesítményt biztosít, miközben korlátozott CO₂-kibocsátást mutat (116 g/km-től), így a N°4 HYBRID a hatékonyság tekintetében mércét állít fel.

FOKOZOTT KÉNYELEM

Francia szakértelem és továbbfejlesztett technológia

A vezető elé – a még jobb olvashatóság és nyugalom érdekében -, a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY mellett egy új, 10,25 hüvelykes, nagy felbontású digitális műszeregység került, amelyet a N°8 grafikája ihletett. A műszerfal közepén egy második 10 hüvelykes képernyőn navigálhatunk a DS IRIS SYSTEM infotainment rendszerben.

A N°4 belső terét finoman átdolgoztuk, hogy még nagyobb letisztultságot éjünk el a N°8-cal megkezdett stílusban. Például a vezető előtti műszercsoportot 10,25 hüvelykre szélesítettük a könnyebb olvashatóság és a fokozott ergonómia érdekében. A különféle funkciókhoz való hozzáférés is leegyszerűsödött a központi érintőképernyőn. A N°4 továbbra is kitűnik kárpitjaival: a legszebb vászon/szövet kombinációt találjuk a PALLAS kivitelben, az ÉTOILE felszereltséget pedig a Light Gold díszítéssel ellátott Criollo barna Nappa bőr vagy a fekete Alcantara® teszik ragyogóvá.”

Thomas Bouveret – a DS Automobiles belső design részlegének vezetője

A márka szakértelmét megtestesítő belső teret kiváló minőségű szövet/vászon (PALLAS felszereltségi szint) vagy Alcantara® (ÉTOILE felszereltségi szint) kárpitok díszítik, melyek nagyvonalúan beborítják a műszerfalat, az ajtókárpitokat és a középkonzolt is, bensőséges, magával ragadó hangulatot teremtve. Az óraszíjmintázatú Criollo barna Nappa bőr ülésekkel ellátott belső teret barna kőris fa betétek díszítik, a modell exkluzív karakterét pedig a nagy felületen alkalmazott Nappa bőr részek erősítik. Az autóiparban egyedülálló gyöngyszemöltéses díszvarrás változatlanul jelen van.

A belső hangulat kifinomultságát hangsúlyozza az ajtópanelek személyre szabható indirekt világítása, amely a nyugalom érzetét fokozza az autóban. Az opcionális FOCAL ELECTRA® audiorendszernek köszönhetően a hangélmény is a legmagasabb szintre emelkedik. A 14 hangszóróval és 690 watt teljesítménnyel felszerelt audiorendszer (a teljes sorozatban alapfelszereltségként) a hangszigetelt első, és hátsó oldalablakokkal kombinálva hihetetlenül tiszta hangvisszaadást biztosít.

Optimális tágasság és első osztályú kényelem

Méretei révén (2,67 m tengelytáv, szélesség behajtott tükrökkel 1,87 m) a N°4 bőséges belső teret és rengeteg tárolóhelyet biztosít. Minden utas számára tágas könyök- és lábteret, illetve mindkét sorban kényelmes fejteret biztosít. A bőrkárpitozású változatok fűthető-hűthető és masszázsfunkcióval ellátott első ülésekkel is rendelhetők. Az ülések nagy sűrűségű habszivacsból készültek, körülölelik a testet, és nagy ülőfelületeikkel kiváló tartást és rendkívüli kényelmet nyújtanak.

A N°4 csomagtartómérete figyelemre méltó: 430 liter a HYBRID változatnál, 360 liter a PLUG-IN HYBRID változatnál és 390 liter az új, 100%-ban elektromos E-TENSE esetében. A remek méretű és meglehetősen alacsony rakodóperemű N°4 csomagtartója a láblendítéssel is működtethető csomagtérajtón keresztül érhető el.

A vezetés élvezete

A moduláris EMP2 platformra tervezett N°4 kiemelkedik azzal a képességével, hogy különböző hajtásláncokat képes fogadni, miközben megőrzi a példaértékű úttartást és kényelmet. Ez a korszerű felépítés olyan fejlett műszaki megoldásokat foglal magában, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és több hegesztési pont alkalmazása a karosszériaszerkezeten), mely nagyfokú merevséget, pontosságot és a szerkezeti hatékonyságot garantál.

A DS DRIVE ASSIST 2.0 az autonóm vezetés élményét a következő funkciókkal gazdagítja: félautomata sávváltás, a kanyarsebesség optimalizálása és a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés. A DS DRIVE ASSIST 2.0 érzékelői mindent rögzítenek, ami az autóban és környékén történik, így garantálva a sima és nyugodt vezetést.

A rendszer a DS DRIVER ATTENTION MONITORING berendezéssel válhat teljessé. Az érzékelőkből és egy kamerából álló rendszer éjjel-nappal figyeli a vezető fáradtságára vagy figyelmetlenségére utaló jeleket, valamint a gépjármű menetpályáját. A rendszer az álmosság vagy a figyelemhiány legkisebb jelére hangjelzéssel kísért figyelmeztető üzenetet küld a digitális műszeregységre.

A DS MATRIX LED VISION fényszórók szintén hozzájárulnak a N°4 vezetőjének nyugalmához. Három LED-modulból állnak, melyek öt előre beállított üzemmóddal alkalmazkodnak a forgalmi viszonyokhoz, a kormánykerék szögéhez, a sebességhez és az időjáráshoz: város, vidék, autópálya, rossz időjárás és köd. Lehetővé teszik továbbá a távolsági fény folyamatos használatát anélkül, hogy a többi közlekedőt zavarnánk. Hatótávolságuk közel 300 méter.

A N°4 DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY egy csúcstechnológiás berendezés, mely az alapvető információkat közvetlenül a vezető látóterébe vetítve optimalizálja a vezetési élményt. A fejlett optikai effektus révén az adatok úgy jelennek meg, mintha négy méterrel a szélvédő előtt lennének, 21 hüvelykes átlóban. Ez a vizuális megjelenítés egy lépés a kiterjesztett valóság felé; lehetővé teszi a sebesség, a vezetési segédeszközök, a navigáció, a figyelmeztető üzenetek és a multimédiás információk megtekintését anélkül, hogy levennénk a tekintetünket az útról.

Ez a magával ragadó technológia a DS IRIS SYSTEM körüli digitális ökoszisztéma része. Ez azigazán intelligens infotainment rendszer az okostelefonok zökkenőmentes és intuitív világát alkalmazza. Érzékeny, 10 hüvelykes központi érintőképernyője widgetei, gyors és könnyen személyre szabható hozzáférést biztosítanak a különböző funkciókhoz. Valahányszor egy vezető használja az autót, preferenciái automatikusan betöltődnek, így biztosítva a személyre szabott élményt.

Kiterjesztett kapcsolódási lehetőségek

A DS IRIS SYSTEM intuitív és gyorsan reagáló hangfelismerő rendszere a ChatGPT API által támogatott SoundHound mesterséges intelligenciát is alkalmazza. 2024 márciusában a DS Automobiles a világon az első gyártóként alkalmazta a ChatGPT-t minden DS IRIS SYSTEM-mel felszerelt modelljében. Azon országokban, ahol már elérhető a szabványos beszédfelismerés, csak ki kell mondani azt, hogy „OK IRIS”, és máris zökkenőmentes és természetes beszélgetést kezdeményezhetünk az autóval, amely így igazi útitárssá válik.

A N°4 a CONNECT ONE PACK csomaggal érkezik, amely számos csatlakoztatott szolgáltatást kínál annak érdekében, hogy az autóban töltött időt minél jobban kiélvezhessük.

A DS e-Coaching egy olyan, az OTA-n keresztül működő funkció, melyet 2024 végén vezetett be a DS Automobiles a PLUG-IN HYBRID és 100%-ban elektromos E-TENSE autókban, ezzel is javítva a vezetési hatékonyságát. A „Nap tippje” felugró ablak (amely letiltható) megjelenik a motor indításakor.

Az autó árában szereplő CONNECT PLUS PACK 3 évig extra funkciókat biztosít a lehető legjobb összekapcsolt vezetési élmény érdekében (a csomag tartalma országonként eltérő lehet): csatlakoztatott navigáció, beszédfelismerés ChatGPT-vel, illetve további funkciók széles skálája (e-Remote Control, távoli zárás/feloldás, távoli riasztás, e-Routes stb.) a MyDS alkalmazáson keresztül.

A N°4 E-TENSE változat ezen felül további speciális összekapcsolt szolgáltatások csomagját nyújtja, amelynek célja a felhasználói élmény javítása, valamint az autók töltésének és karbantartásának egyszerűsített vezérlése. A szolgáltatások elérhetősége országonként változhat.

  • Az első három évben ingyenesen használható Connect PLUS csomagban elérhető EV Routing hosszabb utak esetén is biztosítja a töltési megállók optimális tervezését. Az úti cél megadásakor az EV Routing valós időben, az útviszonyokat és a különböző autó adatokat figyelembe véve tesz javaslatokat és frissíti a töltési megállókat. Megmutatja, hol kell megállni, mennyi ideig kell tölteni, valós időben, a töltési idő és az utazás közbeni tényleges fogyasztás alapjá számítja ki az érkezési időt és az akkumulátor töltöttségi szintjét érkezéskor. Ezen kívül lehetővé teszi az akkumulátor kívánt energiaszintjének beállítását az úti célon.
  • Az e-Routes alkalmazás kiválasztja az Ön számára a leghatékonyabb és leggyorsabb útvonalat. Az okostelefonján található e-ROUTES alkalmazással megtervezheti az útját, vagy közvetlenül az autó középső kijelzőjén nézheti meg az utat és annak időtartamát, figyelembe véve a töltési megállásokat és a tényleges üzemanyag-fogyasztást.
  • Az akkumulátor előkondicionálása lehetővé teszi a töltési idő optimalizálását hideg időben az akkumulátor előmelegítésével, mielőtt megállna egy töltési helyen. A MyDS alkalmazáson keresztül (a pilótafülkében az előkondicionálás elindításával egy időben) vagy automatikusan (az EV Routing aktiválásához kapcsolódóan), illetve manuálisan is aktiválható a központi képernyőn.
  • Mindezekhez az új funkciókon felül elérhető az e-Remote funkció is, amely az akkumulátor töltöttségi állapotán és az utastér termikus előkondicionálásán túl egy „80%-os töltésleállás” funkciót is vezérel (AC töltés kapcsán), hogy megóvja az akkumulátorcellák élettartamát. Ez a funkció a MyDS alkalmazásból vagy a központi érintőképernyőről aktiválható.
  • Ezenkívül a N°4 V2L (Vehicle to Load) funkció is elérhető, mely egy speciális adapter segítségével lehetővé teszi egy autón kívüli forrás energiaellátását.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!