A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES

A Lexus ES műszaki adatai
(Minden adat az ES prototípusára vonatkozik, és a homologizációig csak előzetes értéknek minősül.)
Hajtáslánc | HEV | BEV | ||
Modell | ES 300h (Nyugat) | ES 350h (Kelet) | ES 350e | ES 500e |
Hajtás | FWD & AWD | FWD & AWD | FWD | AWD |
Belső égésű motor | 2,5 literes soros 4 hengeres | 2,5 literes soros 4 hengeres | – | – |
Transaxle | eCVT | eCVT | eAxle | eAxle |
Rendszerteljesítmény (LE/kW) | 201/148 | 247/182 | 224/165 | 343/252 |
Teljes hosszúság (mm, jelenlegi ES-hez képest) | 5.140 (+165) | |||
Teljes szélesség (mm, jelenlegi ES-hez képest) | 1.920 (+55) | |||
Teljes magasság (mm, jelenlegi ES-hez képest) | 1.555 (+110) | 1.560 (+115) | ||
Tengelytávolság (mm, jelenlegi ES-hez képest) | 2.950 (+80) |
Kifinomult futómű és kimagasló kezelhetőség
A Lexus arra törekszik, hogy a Lexus Driving Signature filozófiát – a vezető számára mindenkor rendelkezésre álló kényelmet, magabiztosságot és irányíthatóságot – következetesen, a teljes modellkínálatában megvalósítsa. Ennek eléréséhez az új ES-ben a Lexus a vezetési élmény finomítására irányuló programjának tanulságait alkalmazta, többek között az autó elejének, padlólemezének és hátuljának merevségét növelve. Ezek a több helyen alkalmazott erősítések minimalizálják a rezgéseket, és hozzájárulnak a közvetlen, intuitív kormányzáshoz, valamint a kifinomult gyorsuláshoz és fékreakciókhoz, amelyek hűen követik a vezető szándékait. Ugyanakkor az autó méretét meghazudtolóan agilis és közvetlen érzetet nyújt.
Az új ES a Lexus újratervezett globális K platformjára épül, amely egyaránt alkalmas az öntöltő hibrid és az akkumulátoros elektromos hajtásláncok befogadására. A platformtól kezdve a jármű szerkezetét alaposan átdolgozták, aminek eredményeképpen a teljes hossz 165 milliméterrel nőtt, a tengelytáv pedig 80 milliméterrel hosszabb lett, mint az előző modell esetében. Az első és a hátsó nyomtáv 64, illetve 82 milliméterrel nőtt. Ennek eredményeként az első és hátsó üléspár távolsága 77 milliméterrel, 1102 milliméterre nőtt, tágasabb utasteret teremtve. A magasabb üléspozíciók megkönnyítik a járműbe való be- és kiszállást.
Az első felfüggesztés MacPherson rugóstagot kapott, míg hátul az ES történetében először többlengőkaros egységet alkalmaztak, amelynek célja az erő jobb átvitele és a jármű egyenletes stabilitása.
Részletekbe menő módosításokat alkalmaztak a menetkényelem finomítására, beleértve a felfüggesztőkarok optimalizált perselyeit a kifinomult csillapítás és a nyugodtabb vezetés érdekében.
A kormányrendszer változó áttételű fogaslécet használ, amely támogatja a stabilitást nagy sebességnél, a gyors reakciót kanyarodáskor és a könnyebb manőverezhetőséget alacsony tempónál.
Új, digitális vezetőtér
Az ES vadonatúj digitális utastérélményt kínál, amely zökkenőmentesen integrálja a 12,3” műszeregységet, az új 14” LexusConnect multimédiás rendszert (amely most debütál a piacon) és a LexusLink+ alkalmazást.
A navigációs térkép és a fejlett biztonsági funkciók műszeregységbe integrálásának köszönhetően a vezető úgy követheti az utasításokat, hogy közben az útra koncentrálhat. A vezetés további kényelmét szolgálja, hogy az elektromos ES modellek LexusConnect navigációs rendszere szükség esetén az útvonalhoz töltőállomásokat is hozzáad. A rendszer az élő töltöttségi állapotot is figyeli, és automatikusan frissíti a töltőállomásokat, megszüntetve a hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmakat. A LexusConnect Multimedia rendszeres Over-The-Air vezeték nélküli szoftverfrissítéseket kap a funkciók folyamatos fejlesztése érdekében.
A LexusConnect felhasználóközpontú megközelítése túlmutat az autóban nyújtott élményen. A LexusLink+ alkalmazással az ügyfél személyre szabhatja digitális élményét a csatlakoztatott szolgáltatásokra való előfizetéssel.
Fejlett biztonsági funkciók
Az új ES a Lexus Safety System + technológiák és funkciók további fejlesztését élvezheti, ami további előrelépést jelent a Lexus zéró közlekedési balesetre irányuló célja felé.
Adaptív sebességtartó automatika (ACC): Az ACC mostantól integrálja a térképadatokat, hogy támogassa a lassítást, amikor stop táblákhoz, körforgalmakhoz vagy autópálya fizetőkapukhoz közelít. A térképadatok segítenek a kanyarokban történő lassítás optimalizálásában is, segítve a sebességnek az útviszonyokhoz való igazítását.
Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS): A PCS automatikus fékezési funkcióját kibővítették, hogy a különböző forgatókönyvek szélesebb körét, köztük az elektromos rollereket is felismerje és reagáljon rájuk.
Éberségfigyelő monitor: Ez az első olyan ES, amelyet éberségfigyelő monitorral szereltek fel. A kormánykerék fölé szerelt kamera folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát. Ha azt érzékeli, hogy a vezető fáradtság vagy rosszullét miatt elveszítette a koncentrációját, vizuális és hangjelzéseket ad ki. A legutóbbi frissítések azt eredményezték, hogy már a telefonhasználatot és az ásítást is képes felismerni a technológia. A rendszer kapcsolódik az autó aktív biztonsági asszisztenseihez, így ha a vezető nem reagál, az autó a vészvillogók bekapcsolásával biztonságosan megállítható.
Vészmegállító rendszer: A vészmegállító rendszert továbbfejlesztették, így az átlagos utakon és autópályákon is működőképes lett. Ha a rendszer jelentős változást észlel a vezető testtartásában, ami arra utal, hogy a járművet nehezen tudná tovább irányítani, akkor bekapcsolja a vészvillogókat, és fokozatosan megállítja az autót az adott forgalmi sávban maradva. Ezután automatikusan kinyitja az ajtókat, és az eCall rendszeren keresztül riasztást küld a segélyszolgálatoknak.
Holttérfigyelő (BSM): A BSM hatókörébe mostantól a jármű mellett haladó kerékpárok és motorkerékpárok felismerése is beletartozik, segítve a balesetek megelőzését balra és jobbra kanyarodáskor, vagy sávváltáskor.
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA): Az LDA mostantól képes érzékelni az út menti tárgyakat, például a közműpóznákat és a középső sávkorlátokat, ami még nagyobb segítséget nyújt a véletlen sávelhagyás megelőzésében. A sávváltás asszisztens és az első keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer szintén bekerült az új ES Lexus Safety System + csomagjába. Az új generációs modell egyben az első ES, amely a Lexus Safety System + csomagon belül tartalmazza a sávváltás asszisztenst és az első keresztirányú forgalomfigyelő rendszert.
Nagyfelbontású adaptív távfény-vezérlés: Az új, nagyfelbontású adaptív távfény-vezérlés továbbfejlesztett fényszabályozást biztosít, amely mostantól vízszintesen és függőlegesen is állítható. A hagyományos AHS-hez képest pontosabb árnyékolást biztosít, így tisztábban megvilágítja az olyan tárgyakat, mint például az útjelző táblák.