A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES

  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (4)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (16)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (17)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (18)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (19)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (21)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (22)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (23)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (24)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (15)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (13)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (5)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (6)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (7)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (8)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (9)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (10)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (11)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (12)
  • A modell történetében először akkumulátoros elektromos hajtással is elérhető lesz a vadonatúj Lexus ES (25)

A stílus, kifinomultság, luxus, kényelem és teljesítmény új szintjét képviselő, néhány napja a Shanghaji Autószalonon leleplezett vadonatúj Lexus ES lesz az első akkumulátoros elektromos meghajtással is elérhető kivitel a modell történetében, amely a multitechnológiás stratégia részeként a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtásával is rendelhető lesz, első- és összkerékhajtással egyaránt.

A „Clean x Tech” külső-belső formanyelv elegáns, egyszerű és kifinomult megjelenést biztosít a vadonatúj ES-nek, amelyben bemutatkozik az új Lexus multimédiás rendszer is, egyen ez lesz az első olyan Lexus modell is, amelyben bemutatkoznak a „Hidden Tech” névre keresztelt műszerfali kapcsolók. A vadonatúj ES európai értékesítés megkezdése 2026 tavaszára várható.

A vezető környezetbarát japán luxusautómárka mérnökei a nemrég világpremierjét ünneplő vadonatúj, nyolcadik generációs felsőkategóriás luxusszedán Lexus ES fejlesztésekor az Experience Elegant & Electrified Sedan (azaz „az elegáns és elektrifikált szedán élménye”) koncepciót tartották szem előtt, amelynek részeként az autó új technológiákat, fokozott kényelmet, a legmodernebb csatlakozási lehetőségeket és kiemelkedő biztonsági funkciókat kapott, így öregbítve tovább a modell globális hírnevét. A cél az volt, hogy az ES minden utas számára élvezetes legyen: a vezető esetében ezt a magabiztosságot adó vezetési élmény és a mindig elérhető online funkciók, míg a többi utas számára az első osztályú kényelem biztosítja. Az ES által már a kezdetektől biztosított kiváló tulajdonságokat a vezethetőség, a kényelem és a csendesség terén még magasabb szintre emeltük.

Egy új szedán, egy új korszak számára

A Lexus „személyre szabott luxus” filozófiája központi szerepet játszik abban a stratégiában, amellyel lépést tart az emberek változó értékrendjével, és kielégíti a tartalmas élmények iránti vágyukat. Ez magában foglalja a karbonsemlegesség elérésére irányuló többféle lehetőség biztosítását, különböző technológiai megoldásokat kínálva az embereknek a karbonlábnyomuk csökkentésére. A vadonatúj ES modell esetében ez egy kibővített modellpalettában mutatkozik meg, amely öntöltő hibrid és akkumulátoros elektromos hajtásláncokat is kínál, különböző teljesítményszinteken, első- és összkerékhajtás lehetőségével. A Lexus új modellstratégiája a „személyre szabott luxus” ígéretének teljesítése érdekében az elektrifikációra, a mesterséges intelligenciára és a diverzifikációra összpontosít, amelyek a vadonatúj ES központi elemei.

A márka elektrifikációs programja első ízben hozza el az akkumulátoros elektromos technológiát a Lexus prémium szedánjába. Ami a mesterséges intelligenciát illeti, a modell olyan technológiai újításokból profitál, mint a Lexus először megjelenő „Hidden Tech” kapcsolói – amelyeket a Lexus Arene szoftverplatformja tesz lehetővé –, valamint a legújabb, kifinomult multimédiás és biztonsági rendszerek. Modellkínálatának diverzifikálásával a Lexus olyan termékeket tervez, amelyek többféle szerepet is betölthetnek: az ES ugyan egy klasszikus szedán, de karaktere, stílusa és teljesítménye a magán- és az üzleti szférában egyaránt vonzóvá teszi a vásárlók számára.

A Lexus alappillére

Az ES az egyik „eredeti Lexus”, hiszen a márka 1989-es életre hívása óta a modellpaletta szerves részét képezi. Legújabb generációja a modell luxus és kifinomultság terén régóta fennálló hírnevére épít, miközben a Lexus Electrified víziójával és a karbonsemlegesség felé vezető többutas stratégiájával összhangban növeli a vásárlók választási lehetőségeit az elektrifikált hajtások terén. Mind az öntöltő hibridek, mind az elsőként bemutatkozó akkumulátoros elektromos ES modellek szerepelnek majd a kínálatban, amely mindemellett első- és összkerékhajtású változatokat is felvonultat. Míg Észak-Amerikában és Ázsiában az ES már több mint három évtizede a Lexus egyik legfontosabb modellje, Európába csak nemrégiben érkezett meg. A kelet-európai piacokon 2010-ben, a hatodik generációs modellel, Nyugat-Európában pedig 2018-ban, a jelenleg futó változat képében jelent meg először.

Bár a vadonatúj ES minden tekintetben nagyobb autó, mint elődje, Clean Tech x Elegance formanyelve kívül és belül egyaránt elegáns és letisztult megjelenést biztosít számára. A fejlesztés során a kényelem, a kifinomultság és a luxus terén befektetett extra energia közelebb helyezi az újdonságot a nagyobb, F-szegmenshez társított minőséghez, helykínálathoz és tulajdonságokhoz. Ugyanakkor teljesítménye és kezelhetősége mind a hibrid, mind az akkumulátoros elektromos változatban a Lexus Driving Signature filozófiát meghatározó, magas szintű kényelmet, magabiztosságot és irányíthatóságot kínálja. A fejlesztés Japánban, a Lexus Shimoyama műszaki központjában zajlott, ahol a tervező, formatervező, mérnök és tesztelő csapatok egy fedél alatt dolgozhattak együtt az autó szisztematikus tesztelése és tökéletesítése érdekében. A Sanghaji Autószalonon tartott világpremierjét követően a vadonatúj ES Európában 2026 tavaszától kezdődően kerül forgalomba.

Letisztult egyszerűségével eleganciát sugárzó külső formavilág

Az ES-t a Lexus új formatervezési koncepciója, a Clean Tech x Elegance alapján fejlesztették: az elegancia eddig is az ES-generációk meghatározó jellemzője volt, és ebben a vadonatúj modellben tovább még tovább finomították. A funkcionális elemeket még inkább érzelmekhez szóló részletekkel ötvözték, így egyszerű és letisztult megjelenést biztosítva. A külső formavilág a merész kiállást minimalista megközelítéssel kombinálja, továbbfejlesztve a Lexus elképzelését a következő generációs akkumulátoros elektromos járművek formatervéről. A Lexus orsó alakú formatervezési védjegyének továbbfejlesztésével az autó új, elektrifikált teljesítményt sugárzó, orsó formájú karosszériát kapott. A teljes magasságot, szélességet és hosszúságot úgy alakították ki, hogy elegáns és markáns arányokat eredményezzen, ugyanakkor biztosítsa az autóba való kényelmes be- és kiszállását. A gumiabroncsok elhelyezésén, ha csak milliméterekkel is, de módosítottak, hogy elérjék az ideális, széles és alacsony kiállást. Az autó orr-része élesen meghatározott orsóformát mutat, amely a motorháztetőn át a lökhárító éleiig húzódik. Az orsó formájú karosszéria az alacsonyan meghúzott frontrészből indul ki, és a vízszintesen elhelyezett első légterelőknek is köszönhetően erős és jellegzetes megjelenést kölcsönöz az ES-nek. Emellett a hibrid modellek hűtőmaszkjának tetején nyílások is találhatók az optimális hűtési teljesítmény biztosítása érdekében.

Az első fényszórók kettős L grafikát alkotnak, amely a Lexus új, ikonikus eleme lesz az elektrifikáció korszakában. Ezek a befelé néző, L alakú nappali menetfényeket kifelé néző, szintén L alakú irányjelzőkkel párosítják, így teremtve meg a Lexus jellegzetes identitását, miközben a láthatóságot és a funkcionalitást is javítják. Az autó profilja karcsú és áramvonalas, a stabilitás és az alacsony súlypont érzetét sugározza. Az álló helyzetben is dinamikus sziluett azt a hatást kelti, mint nem lenne csomagtartó, ugyanis az utastér hátrafelé élesen elvékonyodik. Ez éles kontrasztot alkot a karosszéria alsó részével, amelyet kontrasztot adó sík és éles felületek, valamint erőteljesen kontúrozott és aerodinamikai szempontból hatékony kerékjárati ívek határoznak meg. A hátsó rész az ES jellegzetes eleganciáját testesíti meg a hátsó kerekektől a csomagtartóig tartó jellegzetes formákkal, amely karcsú, de dinamikus megjelenést kölcsönöz. A kúp formájúra húzott utastér kiemeli az alacsony súlypontot, sportos és atletikus benyomást keltve. Az L grafikájú hátsó lámpák bevezetésével az autóra ránézve azonnal egyértelmű, hogy egy Lexus modellről van szó. Az összefüggő fényívbe kifinomultan olvad bele a megvilágított LEXUS logó, valamint a hátsó helyzetjelző és a féklámpa is középre nyúlik, míg a többi hátsó fényforrás a külső szélekre került. Ez kiemeli az autó széles kiállását és még látványosabbá teszi a hátsó traktust, miközben hozzájárul az aerodinamika javításához is.

Letisztult és kifinomult utastér

A Clean Tech x Elegance formai koncepciót kiterjesztve a Lexus tovább finomította az ES utasterét, eltávolítva a felesleges részleteket, hogy egyszerű, tiszta és kifinomult teret hozzon létre. Az utastér felső része nyitott és tágas, hogy javítsa a kilátást, míg az alsó rész körbeöleli az utasokat. A fényűző kényelemről az utasok élményét fokozó felszereltség gondoskodik. A hátsó sor dönthető üléstámlákkal rendelkezik és az első utas mögötti ülés esetén akár lábtartóval is felszerelhető az exkluzív sofőrös autózás élménye érdekében. Az első utasülés előre hajtható a hátsó lábtér maximalizálása és a kilátás javítása érdekében.

Az új ES-ben két friss, a Lexus történetében először alkalmazott formatervezési elem debütál. A Bamboo Layering névre keresztelt betét fejlett nyomtatási technikákat és fényáteresztő technológiát alkalmaz, hogy az utastér hangulatvilágításával szinkronban lévő felületi megvilágítást érjen el. Emellett a szintetikus bőrön precíz dombornyomott mintázatot hoztak létre, amely szintén a hangulatvilágítással kombinálva tiszta és modern megjelenést eredményez. Az utastér minőségének szintjét tovább emeli a Mark Levinson Surround Sound System hangszóróinak optimális elhelyezése, amely háromdimenziós hangszínpadot, valamint a hang és a világítás harmonikus keveredését eredményezi az utastérben.

A vezetőtér a Lexus Tazuna koncepción alapul, amely a vezető figyelmét az útra összpontosítja, köszönhetően a kezelőszervek és információforrások okos elrendezésének – a cél, hogy a kéz és a szem legkisebb mozdulatával is kezelhetők és leolvashatók legyenek.

A felső rész szélesen nyitott, hogy a vezető kilátása a lehető legjobb legyen, míg a műszeregység aszimmetrikus 12,3” digitális egységben jelenik meg, lehetővé téve az alacsonyabb műszerfalkialakítást. A minőségérzetet puha bőrszerű anyagok és dinamikus fényhatások fokozzák.

A kényelem sosem tapasztalt szintje

A Lexus célja az volt, hogy olyan utasteret tervezzen, amely kivételesen kényelmes és pihentető, tovább finomítva az ES már eddig is magas szintű csendességét és menetkomfortját. Az első üléseket áttervezték, segítve ezzel, hogy a vezető mindig kényelmes testtartásban legyen, és így intuitív módon reagálhasson az autó viselkedésére, és jobban részese lehessen a vezetési élménynek. A lapockáknak nyújtott támasz csökkenti az izmok kormányzás közben jelentkező feszülését, míg az üléstámla gyengéden átöleli a testet.

A zajcsökkentést az ajtók jobb tömítésével és az első ajtókban kiválóan hangszigetelő üvegek használatával helyezték előtérbe. A hangok utastérben való eloszlását gondosan kezelték, hogy természetesebb és harmonikusabban kiegyensúlyozott akusztikai élményt nyújtson.

Az először alkalmazott „Hidden Tech” kapcsolók

Az ES utasterének magas minőségét egy új Lexus technológia, a Hidden Tech kapcsolók támogatják.

Ez az új megoldás a Lexus Omotenashi vendégszeretet elvét tükrözi, minimalista, nem feltűnő kialakítással, amely zökkenőmentesen illeszkedik az utastérbe. Amikor az autó nincs beindítva, a kapcsolók nem láthatók a műszerfal kárpitja alatt, ám amikor a vezető beindítja az autót, felvillannak és láthatóvá válnak. Miközben a kapcsolók az érintőgombok elegáns megjelenését nyújtják, a fizikai gombok által biztosított visszajelzést adják használatukkor.

A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtása at ES 300h és 350h öntöltő hibrid változatokban

Az ES 300h újratervezett öntöltő hibrid rendszerrel rendelkezik: a 2,5 literes soros négyhengeres motorral dolgozó hajtáslánc 201 lóerős (148 kW) csúcsteljesítményt produkál. Első- és összkerékhajtású változat is elérhető lesz ebből a kivitelből. Ez a hajtáslánc az európai piacokon (köztük Magyarországon) lesz elérhető, míg az európai régióhoz tartozó keleti országokban az ES 350h kínál majd hibrid hajtást. Ez szintén 2,5 literes benzinmotort használ, de 247 lóerőt (182 kW) kínál. Ebből a kivitelből ugyancsak elérhető lesz első- és összkerékhajtású változat is.

A hibrid akkumulátort is továbbfejlesztették a nagyobb teljesítmény érdekében. A rendszer egyedi vezérlési logikát használ, hogy az erőteljes gyorsulás és az üzemanyag-hatékonyság optimális kombinációját biztosítsa. További előny, hogy az erőforrás megnövelt merevsége segít elnyomni a rezgéseket, ami hozzájárul az utastér csendesebb és kifinomultabb légköréhez.

A modell történetőben először bemutatkozik a fejlett és kimagaslóan hatékony tisztán elektromos meghajtás az ES 350e és 500e akkumulátoros elektromos változatokban

Két akkumulátoros elektromos ES változat lesz elérhető: az elsőkerék-hajtású ES 350e modell 224 lóerős (165 kW), míg az összkerékhajtású ES 500e, 343 lóerős (252 kW) csúcsteljesítményt kínál. Mindkettő kihasználja a Lexus elektrifikáció terén szerzett fejlett szakértelmét, hogy teljes mértékben kiaknázza az új Lexus globális K platformjában rejlő lehetőségeket, beleértve az új eAxle szerkezetet, amely a teljesítményvezérlő és a transaxle egységet is integrálja. Új kialakításuk könnyű, kompakt felépítést kínál, amely segít optimalizálni az utas- és csomagteret. A nagy kapacitású akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, ami csökkenti az autó súlypontját.

Az ES 500e a Lexus DIRECT4 intelligens elektromos összkerékhajtási rendszerével van felszerelve. Ez biztosítja a hajtási nyomaték elosztásának folyamatos vezérlését mind a négy kerékre, a vezetői beavatkozások és az útviszonyok függvényében. Ez 100:0 és 0:100 között változhat a gyorsulást, a kerekek sebességét és a kormányzás szögét figyelő érzékelők adatai alapján. Ez egyszerre biztosítja a menetstabilitást és a kiváló vezetési élményt.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!