A Ferrari leleplezte vadonatúj 296 Speciale és 296 Speciale A modelljeit

Új mércét állítottak az élményekkel teli autóvezetésben
Bemutatkozott a Ferrari 296 Speciale modellje, valamint annak nyitott tetős, 296 Speciale A változata. Az újonnan bejelentett modellek magukban hordozzák a Ferrari márka örökségét az autóversenyzés terén, valamint a szakma élvonalat jelentõ mérnöki munkát, minden kifinomult hibridtechnológiával, fejlett aerodinamikával és precíz dinamikával emelik a vezetést.




Hajtáslánc és teljesítmény
A 296 Speciale és 296 Speciale A modellek egy forradalmi hibrid hajtásláncot használnak, amely lenyűgöző 880 lóerő teljesítményt nyújt. Ez a konstrukció rekordnak számít a hátsókerék-meghajtású Ferrarik között – teljesítményben és hatékonyságban is felülmúlja a korábbi modelleket. Az autók középpontjában egy 120°-os hengerszögű, V6 ikerturbós motor dolgozik, amely aprólékos kialakítása révén 700 lóerő teljesítmény leadására képes. Ez az erőforrás nagymértékben merít a Ferrari motorsportban szerzett szakértelméből, a teljesítmény és a tartósság optimalizálása érdekében pedig fejlett anyagok és technikák tartalmaznak.
A belsőégésű erőforrást egy villanymotor egészíti ki, amely extra boost üzemmódban további 180 lóerő teljesítményt nyújt. A villanymotor a hagyományos egység és a nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltó (DCT) között található, ezzel gyors fokozatváltással, valamint zökkenőmentes erőátviteli biztosítással. A hajtáslánc egyedülálló jellemzője a leválasztókuplung, amely segítségével a járművek akár 25 km távolságig is képesek tisztán elektromos üzemmódban közlekedni. A funkció egy újabb bizonyíték arra, hogy a Ferrari elkötelezett a fenntartható technológia bevonása mellett, nem köthet kompromisszumot a teljesítménnyel kapcsolatban.
Aerodinamika és dizájn
A Ferrari elkötelezettsége az aerodinamika iránt megjelenik mind a 296 Speciale, mind a 296 Speciale A esetében. A modellek 250 km/h sebességnél 435 kg leszorítóerőt generálnak, amely a korábbi típusokhoz képest 20%-kal nagyobb. A Ferrari ezt számos aerodinamikai megoldással érte el, amiből többet a márka motorsportban elért sikerei ihlettek.
A legfontosabb jellemzők között megtalálható a motorháztetőbe épített légterelő, amely maximálisan tartja a légáramlást, és csökkenti a légellenállást. Nagy sebesség esetén a hátsó lökhárítón álló függőleges lamellák fokozzák a stabilitást, míg az aktív hátsó terelő új működtető légvezérlési stratégiája a vezetési körülményekhez igazodik, és optimális aerodinamikai teljesítményt biztosít. A 296 Speciale A behúzható keménytetővel zökkenőmentesen ötvözi az aerodinamikai hatékonyságot és a szabadtéri vezetést élvezetet, igazi nyitott tetőnél is fenntartja a stabilitást és a teljesítményt.
A páratlan menetdinamika érdekében a Ferrari jelentős súlycsökkentő hatású be mindkét modell esetében. A 296 Speciale 60 kilogrammal könnyebb a 296 GTB modellhez képest, míg a 296 Speciale A 50 kilogrammal nyom kevesebbet a 296 GTS modellnél. Az össztömb a kulcsfontosságú szerkezeti elemek széles körben felhasznált szénszálaknak és titánoknak is sikerült csökkenteni.
A felfüggesztés is az aprólékos tervezés eredménye, amely kiegészíti a könnyűszerkezetes konstrukciót, valamint pontos irányítást és kiszámíthatóságot biztosít, mindezt az autó teljesítőképességének határán. A legújabb generációsBS Evo dinamikus vezérlőrendszer beépítése továbbfokozza a fékezési pontosságot és stabilitást – a vezetők ennek A magabiztosan fedezhetik fel a járművek képességeit. Az olcsó súlypont a finoman hangolt futóművel kombinálva biztosítja, hogy mindkét modellt magával ragadó és reszponzív vezetési élményt nyújtson.
Belső és stílus
A Ferrari 296 Speciale és 296 Special A modelljei még a belterükben is tükrözik a márka elhivatottságát a versenyfókuszú kialakítás iránt. Itt nagymértékben használt szénszálas és Alcantara anyagokat, amelyek csökkentik a tömeget, továbbra is megtartják a prémium érzetet. A minimalista kialakítás a funkcionalitást élteti: a kezelőszerveket úgy mindig helyezzük el, hogy a vezető az útra koncentrálhasson.
A modellek külseje őrzi a Ferrarira jellemző letisztult, elegáns vonalvezetést az olyan megkülönböztető jegyekkel, mint az elülső légterelő és az egyedi kialakítású hátsó rész. A 296 Speciale A behúzható keménytetője egy újabb szintű sokoldalú dizájnban, amely a vezetők számára zökkenőmentes váltást kínál a zárt és nyitott vezetési élmény között – mindezt anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény vagy a stílus oltárán.
Technológia és újítás
A Ferrari két vadonatúj modelljében megtalálhatók a legmodernebb technikák, amelyek továbbfokozzák a vezetői élményt. A hibrid rendszer szoftverét úgy fejlesztették tovább, hogy optimalizálják a belsőégésű erőforrást, a villanymotor és sebességváltó közötti együttműködést. Ez biztosítja a zökkenőmentes átmenetet az erőforrások között, és maximalizálja a hatékonyságot a különböző vezetési módok esetén.
Az olyan fejlett elektronikus rendszereket, mint az ABS Evo és az „extra boost” vezetési stratégiát a lehető legszínvonalasabb teljesítmény és vezetési élmény fejlesztése ki. A rendszerek összehangolt működése precíz irányítást és alkalmazkodóképességet kínál akár a versenypályán vagy közúton: segítségükkel a vezetők teljes mértékben igénybe vehetik a járművek rejlő beállításait.
A Ferrari 296 Speciale és a 296 Speciale A modelljei az autóipar újabb csúcsát testesítik meg. A legmodernebb hibridtechnológiát, a fejlett aerodinamikát és a precíz menetdinamikát keresztezve új mércét állítanak fel a teljesítmény és az innováció terén. A kiterjesztett, hétéves karbantartási program a Ferrari biztosítja, hogy az új modelljei maximális teljesítményt és megbízhatóságot kínáljanak, így a kiválóság és a vásárlói elégedettség mellett a márka hitvallását is magukban hordozzák.